De dag alleen.. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Koen Broek - WaarBenJij.nu De dag alleen.. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Koen Broek - WaarBenJij.nu

De dag alleen..

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

03 Juni 2005 | Colombia, Bogota

Onderweg naar Santa Marta...
Heb netjes het Hotel betaald,
Ga op de hoek van de straat staan
wachten met want lokale mensen op de bus
naar het busstation.
Een vrouw die daar bij stond probeert me in het spaans duidelijk te maken dat er niet echt ruimte zal zijn voor mij en mun grote tas.
Dus de vrouw steld voor om met wat lokale mensen een taxi te delen.
Dus eigelijk was het 1000 voor de bus.
En 8000 voor de taxi.
Maar nu zaten we met 4 in de taxi dus hoefde ik mooi maar 2000 te betalen.
Was dus wrl gezellig!!!!!
Om een uur of 10 savond´s kwam ik aan Santa Marta.
De buurt zag er maar een beetje slecht uit vond ik zo in het donker.
Ben toen nog een rondje over het strand gaan lopen heb heb aan het strand nog wat gegeten.
Ben toen rond een uur of 12 maar naar bed gegaan.

De volgende morge werd ik rond 11 uur weer wakker.
Lekker gedoucht en ben toen ff in het licht rond wezen lopen.
Alles zag er een stuk beter uit!
Daarna ben ik gaan kijken wat ik die dag kon gaan doen.
Heb toen besloten om te gaan duiken.
Die jongen sprak goed Engels dus ging allemaal lekker makkelijk!
Dus ik geld wezen pinnen en daarna op het bootje geklommen.
Ik was de eninge toerist die ze hadden.
Dus ik met 4 mensen die er werken op een vrij klein vissersbootje..
Klein stukje gevaren op de boot mijn pak aangetrokken en mun vinnen en bril op.
Toen eigelijk zonder uitleg het water ingesprongen en in het water de flessen met het vest op mijn rug gebonden.
Die man ff uitgelegd op welk knopje ik moest drukken om te zinken en daar ging ik...
Was al de 4 x duiken voor mij maar ben nog nooit zo vrijgelaten.
In spanje was er altijd iemand die lans me zwom om me te laten zingen of stijgen.
Nu moest ik eigelijk alles zelf doen.
Hun zwommen eigelijk een paar meter langs me en keken af en toe naar me of het goed ging..
Was eigelijk wel een leuk gevoel.
Zomaar ineen x vrij.
Dat laten ze normaal nietzomaar toe..
Dus na ong 40 minuten gedoken te hebben op ong 20 meter diepte zijn we naar boven gegaan en zijn een boterhammetje gaan eten.
Daarna mocht ik nog eens 40 minuten.
Was allemaal erg mooi!!!
Veel mooie vissen..
Veel mooi coraal!!!
Schitterend!!!!!

Toen we weer op land waren aangekomen en alle spullen weer netjes opgeruimd waren ben ik ff lekker gaan douche en daarna
ben ik gaan internetten..
En toen was Bas er alweer...
Dus dat waren mijn belevenissen alleen...
Heel spannend allemaal.Hahahahahahaa......

Ben toen nog een rondje door het centrum wezen lopen.
Zijn daarna met zijn 3e (bas zijn ``vriendinnetje``) ergenst wezen eten.
Daarna begon het nacht leven!!!!
Zijn we naar een of ander schrale bar gegaan waar allemaal 40gers de salsa stonden te dansen.
Erg gezellig!!!!!
En wij maar biertjes drinken.
TOT!!!!!!!!!!!!!!!!
DE KLOK 12 UUR SLOEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PARTY!!!!!!!!!!
Koentje was jarig!!!
En bas had een feesje geregeld :) !!
Om 12 uur kwamen de obers met een taart met 20 kaarsjes er op
en een fles champange en feestmutsjes en fluitjus.
Het was kortom dus compleet!!!!!
Dus iedereen mutsje op en maar zingen!!
Hahahaha, wat een lol was dat!!!!
Echt leuk/grappig!!!!
Na daar nog een tijd gezeten en gefeest te hebben zijn we naar een tent gegaan waar te veel meisjes waren :S....
klopte niet echt!
Bleek dus ``hoere tent`` ofzo te zijn.
Daar hadden we het dus ok zo gezien.
We hadden het er niet zo op!
Toen zijn we maar naar bedje gegaan.
Toen hebben we de volgende dag maar een taxi naar het busstation genomen waar het afscheid van bas en zijn vriendinnetje
Maria was.Heel verdrietig allemaal!!!!!!

Toen we bij de grens van Colombia/Venazuela hebben we netjes de stempels laten zetten
en daar was het de 1E x dat ik mun tas met handbaga moest laten kontrolen..
En daar zit een berg rommel in jo!!!
Poe Poe!!!!!
Daar was ie wel even mee bezig.
De bus stond ondertussen al te wachte...
En toen had ie het knuffeltje wat ik van stef heb gekregen ook gevonden.
Is een beertje met de letter S in de handen.
Op het beertje zitten wat lapjes genaaid.
Dat vertrouwde hij niet echt..
Echt een tijd in dat ding staan knijpen..
Hij stond volgensmij op het punt om hem open te snijden....
Het zielige knuffeltje :(.....
maar is gelukkig niet gebeurd :)..
Na al mun spullen weer snel in mun tas gepropt te hebben zijn we maar snel in de bus gestapt die al op het punt stond om aan te rijden...

Na nog wat uurtjes in de bus hebben gezeten kwamen we aan in Maracaibo..
Net het dikke Amerika uit de films...
Macdonnalds dikke vette Amerikaanse auto`s.
Alles ziet er goed verzorgt uit!!!
mooi mooi mooi!!!!!!!
Ennuh.... Hier is een liter water duurder als een liter brantstof!!!!!!!
Hier kost de brandstof dus echt helemaal
geen drol!!!!!!!
mooi tog!!!!

Na een nache lekker te hebben geslapen onder een airco :)zo fijn!!!!!
Wilde we eigelijk om een uur of 9 opstaan.
Niet gelukt dus....
Door het goede slapen dankzij die Airco werden we pas om 12 wakker...
Was niet de bedoeling.............
Vandaag zijn we op pas gegaan om een auto te huren.
Eigelijk wilde we ook zon dikke vette Amerikaan van 8 meter lang ofzo..
Dat zou er tog wel niet inzitten.
Komen we daar aan was het eigelijk een beetje te duur naar ons zin.
Dus dat idee hebben we maar geschrapt..
Jammer!!!!!!!!!
Nu vertekken we vanavond naar Mêrida...
Is 12 uurtjes rijden.....
Heel leuk allemaal!!!!!!

En onze gijs komt misschien eind juni
naar brazil.
Mij vergezellig!!!!!!
Zijn er nog meer mensen die er wel ff
een paar weken tussen uitwillen?
Gezellig!!!!!!
Dit is je kans!!!
Hahahahaha....
hoor het wel!!!

ennuhmmmm...
Mensen Bedankt voor de Felicitaties!!!!!!
Vond ik hartstikke fijn!!!!
thanx!!!!

Groetjes koen :)....

  • 03 Juni 2005 - 06:45

    Inge:

    Hey koen!
    (nog) PROFICIAT!! Wat leuk dat Bas dat voor je had geregeld! Echt gaaf! En het beetje opensnijden...ohhh nee dat kan echt niet! Een hele fijne tijd nog! Ik houd je vanaf hier in de gaten haha...
    xxx inge

  • 03 Juni 2005 - 12:12

    Steffi:

    haha dus dat liever beertje heeft het wel overleefd :P hihi maar goed ook!!! haha
    echt lief van bas dat ie dat allemaal geregeld had!!! dus toch nog een beetje het verjaardagsgevoel gehad? en die hoerententne.. tja daar kun je in het vervolgd maar beter wegblijven!!!
    heel veel plezier nog!!!!
    dikke kus steffi

  • 03 Juni 2005 - 15:43

    Gijs:

    ja eerst naar een hoeretent en dan meteen aar bed... jaja. maar echt vet van bas dat ie een feestje voor je geregeld heeft. zal zeker wel gezellig zijn geweest. jammer dat ik er nog niet was dan was het pas gezellig haha. hej maar dat duiken lijkt me echt vet. ik hoop dat ik dat ok kan doen als ik dr ben. nog veel plezier nog ff binnen kort ben ik er bij dus dan wordt het pas echt knallen ;-)
    xxx gijs

  • 03 Juni 2005 - 15:50

    Sjan:

    Hoi Koen,
    Wat leuk je dag alleen. Je hebt nogal wat ondernomen. Kei goed. Gijs zit hier naast mij te likkebaarden!!! Die wil ook weg. Maar hij moet nog even wachten.
    En die Bas, wat tof van hem om zo'n verjaardagsparty te organiseren. Gijs die komt zijn verjaardag daar ook vieren!
    En wie weet zijn er nog meer liefhebbers. Maar jullie duiken wel in rare kroegen, is het geen hometent, dan is het wel een hoerentent. Wat moet ik daar van denken.
    Nou Koentje ,maak het nog gezellig en tot horens. Groetjes en een dikke knuffel van je moeder

  • 03 Juni 2005 - 16:02

    Gijs:

    hej bas ik vier mn verjaardag ook daar he!! ;-) hint hint

  • 03 Juni 2005 - 16:22

    Eefke:

    Hey Koenos,
    Zo te horen vermaak je je nog steeds daar... Echt super voor je dat gijs ook die kant op komt. Kunnen jullie samen Brazillie onveilig maken.... Ja Gijs het is echt een aanrader om een keer daar naar toe te gaan!! Iets om nooit meer te vergeten...
    Maar koen je verjaardag was zo te lezen ook geweldig geweest, ondanks dat je niet thuis was.
    Nog heel veel plezier en we horen wel weer van je.
    Groetjes Eefke

  • 03 Juni 2005 - 17:11

    Gien:

    Ola Koenos de peruaanse,

    OKÉ, een duikavontuur! Machtig mooi als je er alleen op uitgestuurd wordt zo onder water. Maar niks voor moi (denk ik) En dat KNUFFELTJE.....wat een angst moet die uit gestaan hebben (ha ha)...tja een lappen frotje en dan eruitziend als een knuffel........nou dat is dus echt niet pluis aan de overkant toch!!!?? En natuurlijk heb je de mutsen ook weer terug in je tas gestopt!!! (geintje!!!). Ja alles moeten ze inspecteren daar want je weet natuurlijk nooit wat zo een eerlijk goed uitziende knaap bij zich heeft!!!!Knap dat je een taxi gedeeld hebt. Ik zeg knap...want hoe weet je nu welke mensen je kunt vertrouwen. Nou ja...als je daar bent, dan zal het wel anders zijn. Misschien lopen er in sdat deel van de wereld inderdaad aardige mensen rond. En natuurlijk scheelt het hen ook in de kosten lijkt me. En natuurlijk moet je met Bas weer aan de drank! altijd beginnen waar je was gebleven.....nou veel plezier nog samen. Ik hoop, dat Gijs kan regelen dat hij naar je toe komt. Kei leuk met je broer. En je moeder.......ach die houden wij nog wel even bezig!
    Adios Amigo!!!
    Liefs van de Buuf

  • 04 Juni 2005 - 12:12

    Roel:

    heej koen
    ik hoor wel dat je daar ook een mooie verjaardag hebt gehad. tof dat bas dat daar geregeld heeft. haha en die hoeren....tjah da is niet te eerste keer dat je daar binne bent geweest he (in amsterdam was dat best gezellig) als ik nog tijd overheb kom ik ook nog wel even overgevlogen hoor. al zit ik krap met mun tijd haha. nog 3 weekjes school en dan lekker vakantie vieren. succes daarow. xxx

  • 05 Juni 2005 - 18:13

    Steffi:

    helloo...
    over je vraag of het hier ook hemelrijk weer is... als je nat wil worden terwijl je niet in het water bent, dan wel.. het is namelijk echt heel veel aan het regenen :(
    dus geniet daar maar flink van het lekker weertje! en neem het lekkere weertje een beetje voor ons mee :$
    dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 12010

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: